Alla inlägg den 17 mars 2014

Av whysohaard - 17 mars 2014 19:15

Hej!

 

Jo, idag tänkte jag skriva lite om vad jag tycker om killar vs tjejer. Alla har fått för sig att vissa saker är okej eller inte okej när det gäller tjejer och killar. Jag är väldigt emot sånt som har med det att göra, tillexempel det med att tjejer har rosa saker, men om killar har rosa så anses det som konstigt och risken för att bli kallad för bög är stor. Killar ska vara tuffa och inte visa känslor, dom ska alltid visa hur bra dom är och att bråka är bara coolt  och innte konstigt alls. Man måste alltid visa sina bästa sidor och inte va messig eller vara rädd för något. Tjejer däremot ska vara lugna,snälla, och alltid vara lite mognare och tycka att alla killar är töntiga och man måste vara tjejig och visa känslor, både negativa och positiva. 

 

Killar ska träna och helst ha magrutor och vara vältränade, även gärna träna fotboll eller liknande. Har dom aninngen till fett på kroppen blir dom dissade av alla tjejer, för tjejer tål inte sånt, alla måste ha likadan kropp. Tjejer ska rida eller gymma för  att få snygg kropp, men det viktigaste är att träna rumpan så den blir fast och får en snygg form. Tjejer måste också sminka sig massor för att dom får  inte vara trötta, ha finnar eller ha aningen till en röd fläck, det är det fåningaste jag vet, för det är verkligen att gömma sig själv. Medans killar med mycket finnar inte ens får ha täck kräm, för då kan de bli mobbade för det och allla ställer sig och pekar på personen i fråga och skriker "Kolla! Han har sminkat sig!!!!!" 

 

Jag måste säga att om allt detta är det som kallas normalt stämmer inte in på mig, jag är en tjej, men jag bråkar mer än killarna, och jag visar känslor och att jag är deprimerad och skulle kunns ta livet om jag inte hade mina vänner.  Jag älskar fotboll och dränker mig inte med smink upp till öronen, för jag vill bli accepterad för den jag är, inte för att någon säger till mig hur jag ska vara för att anses vara normal.

 

Tack å hej!

Välj språk!

Presentation


Jag är en tjej på 16 år som skriver om mitt liv och annat som intresserar mig! Läs om du känner fört':)

Rösta!

Vilken årstid är bäst?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga gärna

2 besvarade frågor

Läs fler bloggar!

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards